Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow Baza dobrych praktyk arrow Światowy Hong Kong
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Światowy Hong Kong PDF Drukuj E-mail
Napisał Michał Walczyński   
sobota, 28 czerwca 2008
Pomysł promowania Hong Kongu zrodził się w 1996 roku, na rok przed przyłączeniem Hong Kongu do Chin. Celem kampanii było wyeksponowanie unikatowego charakteru tej byłej kolonii brytyjskiej szczególnie po zmianie statusu tego miasta.
Pomysł promowania Hong Kongu zrodził się w 1996 roku, na rok przed przyłączeniem Hong Kongu do Chin. Celem kampanii było wyeksponowanie unikatowego charakteru tej byłej kolonii brytyjskiej szczególnie po zmianie statusu tego miasta.

Mimo tak wczesnego startu brandingowa kampania Hong Kongu została ostatecznie uruchomiona w 2000 roku, po 4 latach prac. Szczególnie dobry był to okres dla Azji, która wychodziła z finansowego kryzysu, pewnie zmierzając w XXI wiek.
Zdecydowano, że Hong Kong będzie promowany poprzez podkreślanie swego unikalnego charakteru, kosmopolityzmu oraz dynamizmu.

Stworzenie marki Honk Kongu poprzedziły liczne badania oraz konsultacje. Co ciekawe, gdy powstały pierwsze wzory brandu badania wykonano w Ameryce Północnej, Europie oraz Australii. Celem badań było sprawdzenie spójności przekazu oraz reakcji na nowy wizerunek Hong Kongu na całym świecie, aby przekaz był odbierany jednakowo mimo różnic kulturowych.

Ostatecznie zdecydowano się na motyw smoka w połączeniu z nazwą Hong Kong. Całość utrzymano w chińskiej estetyce z dominującym czerwonym kolorem. Dodatkowo logo połączono ze sloganem „Asia’s world city”, co ma uświadamiać odbiorcą unikalną pozycje tego miasta w Azji i na świecie.

Markę Hong Kongu zbudowano na bazie 5 głównych wartości miasta. A są nimi:
  • postęp
  • wolność
  • stabilność
  • szansa
  • wysoka jakość
Wartości te wyrażone są również w atrybutach, takich jak innowacja, kosmopolityzm, przedsiębiorczość, przywództwo.
Wykorzystany motyw smoka oraz czerwony kolor mają łączyć tradycję oraz dynamikę.
 
Reklamy TV 
Dostępna w kilku językach oraz wersjach. Reklama standardowo ukazuje radosnych ludzi, różnych profesji, którzy wymieniają dlaczego warto żyć w Hong Kongu.


"Ciekawie" wygląda również reklama, w której wykorzystano motyw muzyczny zespołu Queen - http://youtube.com/watch?v=D-lGi6z9c_4
Nieco inny charakter ma  reklama Hong Kong Live it, Love It!  http://youtube.com/watch?v=42zQwPcnAmA również z ciekawym motywem muzycznym oraz tekstem odwołującym się do zmysłów i doświadczeń.

Źródła, linki 

Marka Hong Kongu: http://www.brandhk.gov.hk/brandhk/indexpg_e.htm
Identyfikacja wizualna: http://www.brandhk.gov.hk/brandhk/ebook7.htm
Tapety, wygaszacze ekranu: http://www.brandhk.gov.hk/brandhk/ewalltop.htm

 

Następny >