Dobre praktyki 
Marketing terytorialny > Promocja > Komunikacja marketingowa samorządów

Serwis jest własnością Śląskiego Związku Gmin i Powiatów.
 
Start arrow Baza dobrych praktyk arrow Kampanie prasowe arrow Luksusowa reklama Glasgow
 
 
 
  :: Main Menu
Menu serwisu
Start
O stronie...
Baza dobrych praktyk
e-biblioteka
Inspiracje
Konkursy
Twoja dobra praktyka
News
Funkcjonalne
Biuletyn
Pliki do pobrania
Linki
Szukaj
Napisz do nas
Mapa serwisu
-------------
 
 
Statystyki
web stats stat24.com

Luksusowa reklama Glasgow PDF Drukuj E-mail
Napisał Michał Walczyński   
piątek, 08 września 2006
Od kiedy w marcu 2004 roku władze Glasgow, jednego z największych miast Szkocji, wdrożyły projekt marki miasta, ta szkocka metropolia reklamuje się w sposób zorganizowany i planowy, a co najważniejsze skuteczny. W tym roku (2006) czytelnicy prestiżowego magazynu Conde Nast Traveller uznali Glasgow za najchętniej odwiedzane miasto w Wielkiej Brytanii.
 
Glasgow posługuje się sloganem „Scotland with style” (Szkocja ze stylem). Hasło to zostało przedstawione w 2004 roku i od tego momentu jest ono nieodłącznym elementem logotypu miasta.
 
 
Start nowej kampanii reklamowej miasta został zaplanowany na kwiecień 2006 roku, a sama kampania ma potrwać do czerwca 206 roku. Hasłem reklamowym kampanii Glasgow jest zdanie: You`ve Arrived (Przybyłeś, przyjechałeś). Kampania ma charakter wizerunkowy, jej osią jest seria zdjęć, zrobiona w stylu paparazzi, przedstawiających młodą, elegancką kobietę (około 30 lat) w luksusowym samochodzie. W tle można dostrzec unikatowe miejsca Glasgow. Zdaniem organizatorów kampanii kobieta ta, ma przedstawiać styl, pewność siebie i sukces. Autorem zdjęć jest jeden z czołowych fotografów Glasgow – Mark Seagar.

Reklama Glasgow ukazała się miedzy kwietniem a czerwcem 2006 w następujących magazynach:
  • Emirates Open Skies – magazyn lini lotniczych Fly Emirtaes and BA Business Life – magazyn linii lotniczych British Airways
  • Magazyny o sztuce współczesnej i kulturze - Next Level, Creative Review oraz Frieze.
  • Wydawnictwa architektoniczne i dla projektantów - The Architects’ Journal oraz seria książek Icons.
  • światowy magazyn muzyczny – Mojo
  • magazyny o podróżach - Condé Nast Traveller oraz Sunday Times Travel
  • lifestylowe magazyny - Dazed and Confused, GQ, Vanity Fair oraz Wallpaper*.
  • Luksusowy dodatek do Financial Times - How To Spend It
Za pomocą kombinacji działań marketingowych, medialnych oraz public relations władze miejskie pragną jak najbardziej skutecznie dotrzeć do grupy docelowej. Grupę docelową w całej strategii komunikacji marketingowej miasta określono precyzyjnie w formie piramidy składającej się z 4 poziomów. Pierwszy poziom to osoby kreujące ekskluzywny styl, drugi poziom reprezentują osoby, które szybko przyswajają nowe trendy i mody. Trzecią i czwartą grupę stanowią liderzy opinii z Londynu i całej Wielkiej brytanii. Tak więc całość działań marketingowych skierowana jest do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców – o wysokich dochodach, mobilnych, lubiących luksus i wyrafinowany styl. Potwierdza to również dobór magazynów, w jakich postanowiono umieszczać reklamy miasta – ekskluzywne magazyny o modzie, muzyce, architekturze i życiu wyższych sfer.
 
 

Reklama Glasgow to kolejny przykład na to, że reklamując miasto można zrezygnować ze standardowych zdjęć rynku i kilku najbardziej reprezentacyjnych budynków. Choć te elementy pojawiają się w reklamie szkockiego miasta, to jednak nacisk położono na wrażenie, klimat, jaki to miasto oferuje. Glasgow jest również dobrym przykładem na to, że z miejsca, które przez lata uchodziło za nieatrakcyjne stało się miejscem przyciągającym turystów i to tych najbardziej wymagających.
 
źródło:

< Poprzedni   Następny >